صفحه اصلي   تماس با ما   نقشه سایت   انگليسي   العربيه   اردو  
نسخه چاپي


جلسه شورای تخصصی علوم رفتاری برگزار شد


جلسه شورای تخصصی علوم رفتاری روز شنبه 12 خرداد 1397 برگزار شد
 
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، جلسه شورای تخصصی علوم رفتاری روز شنبه 12 خرداد 1397 به ریاست دکتر غلامعلی افروز برگزار شد.
در ابتدای جلسه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه در سه ماهه نخست سال  ارائه شد. در این جلسه همچنین در خصوص راهکارهای رونق کرسی های علوم رفتاری بحث و تبادل و نظر صورت گرفت و اعضا پیشنهاداتی ازجمله تعامل بیشتر با دانشکده های علوم رفتاری، برگزاری کارگاه های آشنایی با کرسی های نظریه پردازی در دانشکده های روانشناسی، راه اندازی مراکز نظریه پردازی در انجمن ها و موسسات مرتبط با علوم رفتاری ارائه کردند.
بنا به این گزارش، در ادامه جلسه طرحنامه «طراحی پروتکل برنامه آموزش مهارتهای اجتماعی-هیجانی- SEL» بررسی شد. بنا به آنچه که در این طرحنامه آمده است: تحول اجتماعی-هیجانی از جمله خطوط مهم تحولی هستند که بسیاری از روان شناسان و متخصصان حوزه علوم تربیتی معتقدند که نحوه تحول آنها زمینه ساز تحقق عملکردهای دیگر انسان در سال های آینده است. تاخیر یا نارسایی در فرایند دست یابی به این مهارت ها می تواند عملکرد اجتماعی و بین فردی، تحصیلی، شغلی و یا سلامت روانی را بطور کلی به خطر اندازد. پژوهش های متعددی بین مشکلات رفتاری، اجتماعی و هیجانی سال های اولیه و پیامدهای منفی و ضعیف ازجمله انواع اختلالات و مشکلات روان شناختی رابطه مهمی را کشف کرده اند. منظور از مهارتهای و صلاحیت های اجتماعی-هیجانی عبارتند از اینکه فرد بر رفتارهایی که سبب شکل گیری تعامل های اجتماعی بین او و دنیای بیرون می شود و نیز مدیریت هیجان ها و احساس های خود تسلط یابد و به تحول حس مهارت و ارزش خود دست یابد. بسیاری از پژوهشگران تحول اجتماعی-هیجانی را در کنار مهارت های زبانی و شناختی از جمله شرایط لازم  برای ورود به مدرسه برشمرده اند که می توانند موفقیت کودک را در مدرسه و اجتماع تضمین کنند. از اینرو باتوجه به اهمیت موضوع و لزوم پرداختن به آن مسله اصلی طرح حاضر طراحی و کاربرد  برنامه آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی در جهت آموزش آن برای رشد این صلاحیت ها در افراد می باشد.
 
 اعضای کرسی پس از بحث و بررسی العاد مختلف این طرحنامه مقرر کردند طرحنامه فوق به دو ارزیاب برای اعلام نظر تخصصی ارسال شود. 
كد خبر:42091
منبع خبر:روابط عمومی دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره
تاريخ خبر:1397/03/13